środa, 19 lipca 2017

Kompozycje z trawami w centrum miasta. Jęczmień grzywiasty - Hordeum jubatum.

Wielu z nas przyglądając się trawom falującym na wietrze ma dobre i miłe skojarzenia.
Wspomnienia z dzieciństwa i wędrówki po polach, to pierwsze myśli jakie przychodzą mi do głowy.
Dzisiejszym bohaterem wpisu jest jęczmień grzywiasty wraz z ostnicą, które w tym roku wykorzystałam do nowego projektu w centrum Międzyzdrojów.
Czosnek olbrzymi wraz z jęczmieniem grzywiastym w tle widać młode jeżówki blade.
To zestawienie, które zaprojektowałam, by pokazać moc łączenia roślin ze sobą.
Uwielbiam grę światła w roślinach.

Czosnki jeszcze bez jęczmienia.

Prawda, że to cudo? 
Wraz z upływem czasu, ogród się zmienia.

Dojrzewają jeżówki i przetaczniki.

Dla mnie jedna z najbardziej malowniczych odmian wśród jeżówek, to jeżówka blada ( Echinacea pallida ), która jest bardzo chętnie odwiedzana przez motyle i wiele zapylaczy.

Z każdym dniem pojawiają się nowe kwiaty i owady.
Uwielbiam tworzyć miejsca, które są pełnią życia dla małych owadów, które tak nas wspierają, 
a wielu z ludzi, nawet o tym nie myśli.

Przetacznik, który jest uwielbiany przez pszczoły, trzmiele.
Uwielbiam to zestawienie.
Jak nie kochać traw i jeżówek?
Jak nie kochać natury?
Ci, którzy kochają naturę i jej piękno... to dla was ten post.
Pozdrawiam :).

2 komentarze:

  1. Wspaniałe zdjęcia! Bardzo smakowite kompozycje. Mimo że już je widziałem na Instagramie, to jednak znów czarują, znów cieszą. Życzyłbym nam wszystkim, aby takich widoków, takiej stylistyki, nie zabrakło w naszych miastach i nie tylko. Ogólnie trawy w połączeniu z bylinami cieszą oczy, może dlatego moją ulubioną porą roku jest jesień. W tamtym roku widziałem rabatę na której nie zabrakło ostnicy, trytomy, werbeny patagońskiej, a także miskanta chińskiego w tle. Nie ukrywam, że nie mogłem się nacieszyć tym widokiem wczesną jesienią :) Pozdrawiam G.

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowite...bardzo ;)
    Szczególnie dla owadów, które buszują w ogrodzie jak szalone.
    Ktoś kiedyś powiedział, że maluję kwiatami.
    Maluję, uwielbiam zestawiać rośliny kolorami, które się przenikają, tworząc gotowe obrazy do malowania farbami. Maluję naturę, lecz dziś nie mam na to czasu.
    Kocham wiosnę, dojrzewania ogrodu.
    Lato za życie.
    Jesień za dojrzałość.
    Zima to zima...powiem tyle i aż tyle ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń